top of page

האם חיסונים הכרחיים, יעילים ובטוחים?

הסבר קצר מהו המאמר שלפניכם.

מדובר בטיוטה של תקציר הספר "חיסונים - עובדות בלבד!". בתקציר זה ניסיתי להביא את הנושאים העיקריים שקשורים בחיסונים, כדי שהקוראים יוכלו להבין את הנושא כראוי.

התקציר כולל:

1. הם


האם יש הורים ש*מחליטים" לחסן את ילדיהם?

נדמה לי שרוב ההורים לא באמת *מחליטים* ולא משקיעים מחשבה יתרה בנושא, אלא סומכים לחלוטין על מערכת הבריאות, ולכן המלצתם של אחות-טיפת-חלב או של רופא המשפחה מספיקים עבורם לקבל את ה"עובדה" שחיסונים הם הכרחיים, יעילים ובטוחים; והחבילה הזו, ה"נמכרת" ללקוחות, היא "סגורה" לחלוטין - *כל* החיסונים הכרחיים (אלו שכרגע ואלו שיבואו בעתיד), כולם יעילים במידה מספקת ובטוחים מאד, וצריך לקבלם *כסדרם* - כל חיסון בגיל שנקבע, ביחד עם חיסונים אחרים באותה הזריקה, וכל ויתור או דחייה משמעותם סיכון מיותר של ילדם.

אבל גם כאשר הורים תמימים וממושמעים (כלומר לא "הססני-חיסונים") שואלים שאלות פשוטות ללא כוונה לאתגר את ההמלצה, כמו "האם יהיו תופעות לוואי?" או "האם החיסונים יתרמו לבריאות ילדיי?", התשובות שיקבלו הן שהמחלות נגדם מחסנים הנן מסוכנות, תופעות הלוואי קלות בדרך-כלל, ואלו החמורות נדירות הרבה יותר מהסיכון העתידי של המחלה נגדה מחסנים. אם ישאלו הורים אלו שאלות נוספות, יתכן שהרופא או האחות יתחילו לחוש שעומדים מולם הורים "הססני-חיסונים", והתגובה תהיה מעט יותר אסרטיבית. אני מניח שאז תצוץ גם הטענה שהחיסונים הם ההמצאה הגדולה ביותר של המאה העשרים, והפרוצדורה הרפואית שהצילה הכי-הרבה חיי אדם מכל פרוצדורה אחרת, וכמובן שקיים קונצנזוס מדעי בנושא, מאות אלפי מחקרים שתומכים במדיניות החיסונים המומלצת, וגם-אם האחות או הרופא לא ממש מצויים בכל הפרטים – אין כאן כלל שאלה שכדאי להתלבט בה... וממילא נגמר הזמן המוקצב לשאלות ויש ילדים הממתינים בחוץ לתורם.

הורים אלו, מבחינת השקפת החיים הרפואית או הבריאותית שלהם, אינם הורים *מחליטים*, ולכן שום דבר אחר שיקראו על החיסונים לא ימנע מהם לעשות מעשה השונה מההמלצה הרשמית. אותי זה באמת מדהים, איך יש עדיין כל-כך הרבה הורים שסומכים בעיניים עצומות על מדיניות משרד הבריאות, אשר מראה כל-כך הרבה אטימות, כוחנות, יהירות, שחיתות וטיפשות (ולא רק על-רקע "משבר" הקורונה), וזה עוד לפני שנזכרים שמדובר במוצר המיוצר ע"י תאגידים גדולים, אשר מרוויחים מיליארדי דולר ממכירתם בלי להשקיע כלל בשיווק ובפרסום של המוצרים הללו, משום שהמדינה עושה זאת עבורם, ואפילו מתכוונת לכפות זאת בכוח על אזרחיה. בנוסף, אי אפשר כלל לתבוע אותם ישירות (לא אותם ולא את כל מי שמעורב) על נזקים מהמוצרים שלהם, משום שהם פטורים מאחריות משפטית (החל מ-1986) והמדינה היא זו שסופגת את התביעה וצריכה להגן על החיסונים (כשבידה השנייה היא ממליצה וכופה את אותם חיסונים בדיוק). זה המוצר היחיד בעולם שהרגולטור עצמו הוא גם הממליץ או הכופה לשימוש בו, וגם זה שצריך לדאוג לבטיחותו ויצטרך להסביר מדוע המוצר גרם נזק

מאמר זה אינו מיועד להורים כאלו!

המאמר מיועד לאלו המוכנים לבחון לעומק את הטענה ש"חיסונים הם הכרחיים, יעילים ובטוחים". לא אוכל לעשות זאת בקיצור משום שהנושא מסובך ומפותל, אבל כפי שתראו – כל טענותיי מגובות בעובדות ואסמכתאות, ואם יש כשל מחשבתי או מדעי כלשהו בדבריי – אשמח מאד (באמת!) לתקן כל טעות או שגיאה.


תוכן

האם חיסונים הכרחיים?

מדוע אם-כך נעלמו המחלות הזיהומיות?

האם חיסונים יעילים?

מהי חסינות העדר?

האם כל החיסונים יכולים ליצור את חסינות העדר?

איך מודדים את יעילות החיסון (חסינות)

האם לחיסון יש תאריך תפוגה?

דוגמא פרטנית ליעילות החיסון והשלכותיו – חיסון החצבת

האם חיסונים בטוחים?

יש ילדים הרגישים במיוחד לחיסונים

הסמנים לבעיה קשה בבטיחות החיסונים כבר נמצאים כאן מזמן!

מחקרי הבטיחות אינם נעשים מול פלצבו אינרטי, ולאן אין לאף חיסון פרופיל בטיחותי ידוע

המחקרים הקליניים נמשכים זמן קצר מידי כדי לזהות תופעות לוואי כרוניות

המחקרים הקליניים אינם מבוצעים על נסיינים בגיל אליו מיועד החיסון

קיימת התעלמות מתופעות הלוואי שמתגלות בניסויים עצמם

ניטור לקוי של תופעות לוואי לאחר הכנסת החיסון לשימוש

הממסד הרפואי לא מבצע את המחקרים הנדרשים

דוגמא מיוחדת – האם חיסונים עלולים לגרום לאוטיזם?

האם ילדים מחוסנים בריאים יותר מילדים שאינם מחוסנים?

ניגודי אינטרסים מובנים במערכת החיסונים

ניגודי אינטרסים מובנים במשרד הבריאות

ניגודי עניינים בוועדות המייעצות ב-FDA וב-CDC

אילו חומרים יש בתוך החיסונים?

תימרוסל

אדג'ובנט האלומיניום

פוליסורבט 80

פורמאלדהיד

ג'לטין

244 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page