top of page

נפגעות קשות ראשונות מהניסוי לפיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה החדש

הכותרת בכתבה במדור הבריאות של "וואלה" הבוקר אומרת: "שיתוק בחוט השדרה וחשש להתפרצות טרשת נפוצה: מידע חדש נחשף על הניסוי בחיסון שהופסק. חברת אסטרהזנקה הגיעה למסקנה כי לא סביר שהשיתוק ממנו סבלה אחת מהמשתתפות בניסוי שהיא עורכת לחיסון לקורונה קשור לחיסון, אך לא פירטה את הסיבות שהובילה אותה למסקנה זאת. הקהילה המדעית דורשת שקיפות רבה עוד יותר".


הכוונה במושג "שיתוק בחוט השדרה" היא ל"דלקת בחוט השדרה" או Transverse Myelitis.


על-פי האתר "נוירולוגיה"דלקת בחוט השדרה Transverse Myelitis)) היא דלקת המתרחשת במערכת העצבים ופוגעת בשכבת הבידוד, מיאלין, העוטפת את סיבי העצב. שיבוש במעבר האותות העצביים יכול לגרום לכאב או לאובדן תחושה, חולשה בגפיים, שיתוק שרירים בפלגי הגוף השונים, אי יכולת לשלוט בסוגרים של שלפוחית השתן ופגיעה בתפקוד המעיים. דלקת בעמוד השדרה יכולה להיגרם ממספר גורמים הכוללים זיהומים בקטריאליים, מחלות אוטואימוניות שתוקפות את רקמות הגוף, ומחלות כמו טרשת נפוצה והפרעות במערכת חיסונית שתוקפות את רקמות הגוף.


ממשיכה גלי וינרב בכתבתה:

"עוד הסתבר כי בניסוי קודם של החברה, אחת המתנדבות סבלה ממה שנראה היה כמו התקף ראשון של טרשת נפוצה. הדמיון בין טרשת לבין השיתוק שממנו סבלה המתנדבת השנייה שבגללה הופסק הניסוי, מהווה סיבה לדאגה - אולי האבחון היה מוטעה והמתנדבת בעצם סבלה גם היא משיתוק בחוט השדרה. לאחר בדיקה מעמיקה של שתי המתנדבות הללו, ומעבר על הנתונים שנאספו מיתר המתחסנים בניסוי במטרה לאתר אולי גרסאות קלות יותר של אותה התופעה, החליט הגוף הרגולטורי בבריטניה, מדינת המוצא של אסטרהזנקה, לאשר חידוש של הניסוי".

.

כדאי לקרוא את הכתבה כולה, ובעיקר להקשיב לרוח הנושבת בנושא החיסון נגד נגיף הקורונה – קיים אי-אמון בסיסי בין החברות המייצרות את החיסון, לבין חלק מהמדענים וחלק מהעיתונאים (לפחות אלו שאינם קשורים בצורה זו או אחרת לחברות התרופות). ועכשיו, כאשר החברות נמצאות תחת זכוכית מגדלת, נוכל אולי להרחיב את חוסר האמון הזה גם לשאר החיסונים, מפני שמשום מה, חוסר אמון זה נעצר כאשר מדברים על כל החיסונים האחרים.

ובהקשר לתופעת הלוואי הנ"ל, ש"חברת אסטרהזנקה הגיעה למסקנה כי לא סביר שהשיתוק ממנו סבלה אחת מהמשתתפות בניסוי שהיא עורכת לחיסון לקורונה קשור לחיסון" – כדאי לדעת שזו תופעת לוואי שקיימת כמעט בכל החיסונים הקיימים היום.

להלן צילומים מחלק מהחיסונים שנמצאים כיום בשימוש, חלקם גם בישראל. צילומי המסך מתוך התכנית האחרונה של דל ביגטרי שעסקה בנושא.


[את כל עלוני היצרן של החיסונים אפשר למצוא ברשימה מסודרת כאן.]


כך למשל בחיסון ה-MMR (חצבת-חזרת-אדמת) של חברת "מרק" (כאן אפשר לקרוא את עלון היצרן).


חיסון ה-ENGERIX-B נגד הפטיטיס-בי של חברת GSJ (כאן אפשר לקרוא את עלון היצרן)


חיסון ה-AFLURIA QUADRIVALENT נגד שפעת של חברת סקירוס (כאן אפשר לקרוא את עלון היצרן)


חיסון ה-Fluzone High-Dose של חברת סאנופי-פאסטר (כאן אפשר לקרוא את עלון היצרן)


חיסון ה-RECOMBIVAX HB נגד הפטיטיס-בי של חברת "מרק" (כאן אפשר לקרוא את עלון היצרן)


חיסון הגרדסיל-9 נגד וירוס הפפילומה של חברת "מרק" (כאן אפשר לקרוא את עלון היצרן)


חיסון ה-TWINRIX נגד הפטיטיס-בי של חברת GSK (כאן אפשר לקרוא את עלון היצרן)


לסיכום, כדאי מאד לקרוא היטב את תופעות הלוואי של החיסונים.

כל החיסונים!

הכל מפורט בעלוני היצרן, וכדאי לזכור שלחברות התרופות אסור לציין תופעות לוואי שלא נמצא קשר ביניהם לבין חיסונים.

.

וגם על-סמך מידע זה אפשר להחליט אילו חיסונים כדאי לקחת, אם בכלל.

.

בריאות לכל!!

309 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page