top of page

כפיית החיסונים כבר כאן!

מסתבר שכפיית החיסונים כבר כאן!

והראשון לכפייה (כנראה) הוא בית חולים הדסה, אשר מוציא לחופשה שנתית כפוייה את כל מי שלא יתחסן עד מחר בערב (עד לכניסת הסגר לתוקפו).

סמנכ"ל משאבי אנוש, חגי פילפסון, מזרז את כל עובדי בית החולים להתחסן מחר, החל מהשעה שמונה בבוקר, מלבד כאלו שאינם יכולים מסיבות שונות אשר יגישו בקשה לוועדת חריגים.

.

מצורף תמליל המכתב בסוף דבריי אלו.

לאור מה שכתוב, אני רוצה להעלות מספר שאלות:

1. "כל מי שלא חוסן, מחלימים או משתתפים בניסוי החיסון הישראלי לא יוכלו להגיע לעבודה". האם מי שחוסן אכן חסין למחלה? האם מי שקיבל את החיסון לא יכול להדביק אחרים?

א. אולי הוא מבין 5% שהחיסון איננו יעיל עבורם?


ב. מי שמחוסן במנה אחת בלבד (כלומר כולם כרגע) אינם חסינים באופן מלא, ולכן נדרשים למנה שנייה לאחר שלושה שבועות. רמת הנוגדנים עולה אחרי המנה הראשונה רק ביום השמיני לקבלת המנה הראשונה (כך על פי פייזר). על פי תדריך החיסונים של משרד הבריאות, אשר מעודכן לתאריך 21.12.20, כאן: https://bit.ly/3baIoOd), "דרכון ירוק" יוענק רק החל משבוע לאחר קבלת המנה השנייה, כלומר לפני כן האדם נחשב כ"לא מחוסן".


ג. גם מי שמקבל מנה שנייה לאחר שלושה שבועות, ע"פ תדריך החיסונים של משרד הבריאות (ועל פי הוראות היצרן של החיסון), כמות הנוגדנים בגופו מגינה עליו רק לאחר שבוע מהמנה השנייה.


ד. מי שיתחסן מחר, לפחות שבוע שלם יהיה שווא-ערך למי שאיננו מחוסן, ולכן לא זכאי לשום פריבילגיה (על פי ההיגיון של סמנכ"ל משאבי אנוש, כמובן).


ה. מי שנמצא בקבוצת הניסוי הישראלי לא מוגן בשום צורה מהנגיף, משום שהחיסון עדיין לא הסתיים, ולכל אחד יש סיכוי של 50% שהוא בקבוצת הפלצבו, לכן גם אם החיסון יימצא יעיל בסופו של דבר, הוא עצמו לא מוגן.


ו. יכולותיו הידועות של החיסון כרגע, הן להקטין סימפטומים למי שנדבק. וזהו!! אין שום הוכחה שמחוסן שנדבק איננו יכול להעביר את המחלה הלאה, לכן המחוסנים "מסכנים" את סביבתם לפחות כמו אלו שלא התחסנו.

.

2. החסיון הרפואי אומר שאדם רשאי לשמור לעצמו על מצבו הרפואי או על פרוצדורות רפואיות שהוא עבר, ואסור להכריח אותו לגלות מידע זה. במכתבו זה של פיליפסון הוא מכריח אנשים לגלות אם הם מחוסנים או לא, וזה לא חוקי.

.

3. היות שהחיסון הניסיוני נגד קורונה של פייזר לא קיבל עדיין אישור FDA, וניתן רק מתוקף אישור חירום זמני, אין מידע מספר לגבי יעילותו ובטיחותו של החיסון. לכן כל הפעלת לחץ על מישהו לקחת את החיסון הוא כמו לחץ על אדם להשתתף בניסוי רפואי, והדבר איננו חוקי בעליל.

.

4. הסמנכ"ל שולח את כל סרבני החיסון לחופשה כפוייה על חשבון החופשה השנתית שלהם, בזמן של סגר מלא בכל הארץ וכן סגר טיסות אל מחוץ לישראל. החופשה שיוכלו לעשות תהיה בביתם בלבד, וזאת על חשבון ימי חופשה שהיו יכולים לנצל בצורה טובה יותר בזמנים אחרים. לכן מדובר למעשה בכפייה של חופשה שנתית, ונראה לי שגם דבר זה איננו חוקי.

.

5. ההוכחה שכל המעשה הנ"ל הוא לצורך כפיית חיסונים היא שגם מי שמתחסן מחר (יום חמישי) יוכל להמשיך להגיע לעבודה, וזאת למרות שהחיסון לא גרם לו להיות חסין יותר או מדביק פחות בפני המגיפה (כאמור, ע"פ משרד הבריאות).

.

6. לחץ נוסף על העובדים להתחסן קיים בסעיף 6, בו הם מיודעים שילדיהם לא יוכלו להגיע למסגרות המיועדות לעובדי בית החולים עד שלא יתסנו. בכך מפעיל הסמנכ"ל לחץ נוסף על העובדים, וגם לחץ זה, לפחות על פניו, איננו חוקי.

.

7. מסעיף 7 להלן נראה, הסמנכ"ל משאיר לעצמו פתח להחריג עובדים חיוניים על פי דעתו, כלומר אם במחלקה מסוימת לא יהיו מספיק מחוסנים, הוא יוכל לאפשר גם ללא-מחוסנים להגיע לעבודה, ובכך להפר למעשה את כל האג'נדה שהוא עצמו בנה.

.

8. מאין יש לבית חולים הדסה מספיק חיסונים כדי לחסן את כל עובדיו, והאם כולם מוגדרים במסגרת סדר העדיפויות של משרד הבריאות? האם יש לפרופ' רוטשטיין מאגר סודי של חיסונים שהוא לא מספר למשרד הבריאות?

.

לסיכום, יש כאן כפייה ברורה על עובדי בית החולים להתחסן, ואם עורך דין לא ייקח את העניינים לידיים, אני בטוח שהרבה עובדים ייכנעו ללחץ שמופעל עליהם, וכדי לא לאבד את מקור פרנסתם או לא לאבד את ימי החופשה שלהם, יביאו עצמם אל המחט למרות רצונם. אני מניח שהסמנכ"ל יהיה צפוי לתביעות עתידיות, אבל לעובדים שיתחסנו בעל-כורחם זה כבר לא יעזור.

.

הצילו!!!

.

---------------------

עובדים יקרים,

הנדון: הנחיות לעובדים שלא חוסנו, לתקופת הסגר המתוכנן ויכנס לתוקף ביום ה' 7.1.2021

1. לאור התחלואה הגוברת והיקף חולי הקורונה בבית החולים, החדש להתפשטות המוטציה הבריטית ומכאן הגידול בהיקף החולים בקרב הצוותים, ומתוך דאגה לשלומם של המטופלים והעובדים, הוחלט כי רק עובדים שחוסנו, מחלימים או משתתפים בניסוי של החיסון הישראלי יוכלו להגיע לעבודה.

עובדים שחוסנו בקהילה יעבירו אישור על-כך במייל .....

2. עובדים שלא חוסנו עדיין לא יוכלו להגיע לעבודה זאת מבלי לבחון בשלב זה את מידת חיוניותם.

3. עובדים כאמור אשר לא חוסנו ובשל כך לא יוכלו להגיע לעבודה ישהו בחופשה (שנתית, על חשבונם). החלטה סופית בעניין הדיווח תתקבל ע"פ מה שייפסק במדינה לגבי עובדים כאמור שאינם מגיעים לעבודה.

4. עובדים שאינם יכולים להתחסן לאור מחלות או בנסיבות אחרות יוכלו להגיש בקשה להחרגתם ובקשתם תידון בוועדת חריגים.

ועדת חריגים: סמנכ"ל סיעוד ומקצועות הבריאות

מנהל בתי חולים ע"כ

סמנכ"ל משאבי אנוש.

ניתן לפנות לוועדת חריגים מיידית ובכתב למייל ....

5. על מנת לאפשר לעובדים שעדיין מעוניינים להתחסן, תיפתח עמדת חיסון ביום חמישי בשעה 08:00 ועד לסיום מנות החיסון הנוספות שהוקצו.

6. כמו כן יובהר כי עובדים שטרם התחסנו לא יוכלו לשלוח את ילדיהם למסגרות המיועדות לילדי עובדי בית החולים.

7. מתכונת העבודה תעודכן ע"י הח"מ והנהלת הרפואה והסיעוד בהסתמך על מספר העובדים החיוניים הפעילים.

בברכה,

חגי פילפסון, סמנ"ל משאבי אנוש, המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה




68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page