top of page

פרסום חלקי ביותר בנוגע לתופעות הלוואי של חיסוני השפעת

חוסר האמון במשרד הבריאות נובע בין היתר בשל חוסר השקיפות בנושא החיסונים.

ראו למשל כמה מעט מספר לנו משרד הבריאות באתר שלו על תופעות הלוואי לאחר חיסון השפעת; ראו גם מה הוא מפרט בתדריך החיסונים (מסמך שנועד לשמש את הצוותים הרפואיים), ולעומת זאת - ראו מה כתוב בעלון היצרן.

הוועדה המייעצת לחיסונים ישבה ב-11.8.2011 ודנה בנושא "הצגת תופעות לוואי של חיסונים בפרסומי משרד הבריאות". כל הפרוטוקולים (מלבד אלו שהורדו מסיבות שונות שלא כאן המקום לפרט) כאן: (הפרוטוקול פורסם בתאריך 5.12.2011).

מתוך הפרוטוקול:

"תקציר מנהלים: תיאור תופעות הלוואי של חיסוני השגרה של גיל הילדות בפרסומי משרד הבריאות צריך לאזן באופן מידתי בין שתי דרישות. האחת,

החובה הקיימת מכוח חוק זכויות החולה לכבד את האוטונומיה של המטופל ולמסור לו את המידע המלא לשם קבלת "החלטה מדעת", חובת השקיפות והצורך בשמירת אמון הציבור בהנחיות משרד הבריאות. הדרישה השנייה היא הימנעות ממסירת מידע מיותר על תופעות לוואי נדירות ביותר שאין הוכחה שהן קשורות לחיסון קשר סיבתי אשר עלולה להרתיע הורים מלחסן את ילדיהם ולפגוע במטרה הציבורית של הגעה לשיעור כיסוי החיסון המרבי האפשרי."

לכן, כאשר משרד הבריאות צריך לאזן בין שתי הדרישות, אבל הדרישה "הגעה לשיעור כיסוי החיסון המרבי האפשרי" היא הגוברת תמיד, אנחנו הציבור מקבלים מידע חלקי ביותר, שבשל קיצורו המוגזם כל-כך ("התופעות כוללות חום, כאב ואודם במקום ההזרקה") הוא הופך למעשה לשקרי.

אגב, ראו מה חושבים שניים מהיועצים המומחים (שניהם בכירים מאד) על הידע של רופאי הילדים בתחום החיסונים (עמ' 9 בפרוטוקול):

"ד"ר א. אניס: גם רופאי הילדים לא תמיד יודעים מספיק על חיסונים.

פרופ' ר. דגן: הרופא המטפל הממוצע, בין אם הוא רופא משפחה או רופא ילדים, אינו מבין היטב בחיסונים. לפיכך יש לחלקם נטייה לומר להורה: אל תחסנו, זו מחלה נדירה, לא ראיתי כמוה. מכאן שהמידע לרופא ולהורה רצוי שיהיה דומה."

לכן, בפעם הבאה שאתם מנסים לקבל מידע על חיסונים, עדיף שתלכו לכל מקור אחר מלבד משרד הבריאות, ואל תסמכו על-כך שהוא יביא לכם את המידע. המידע שהוא מספק (גם לתקשורת) הוא תמיד מגמתי, ומטרתו תמיד "לשמור על מעמד החיסונים", גם אם יתרחק מהאמת מרחק רב.

ואם אתם לא מבינים את השפה (בין אם משום שזה באנגלית ובין אם משום שהשפה מדעית מידי) - נסו למצוא מישהו שיתרגם לכם את הכתוב. החדרת חומרים זרים לגופו של תינוק היא לא דבר שצריך להקל בו ראש. וכאשר הריבון משקר לכן, והרופאים לא מבינים מספיק בנושא, לא נותר לכם אלא ללמוד בעצמכם.

מצד שני, בפרוטוקול הנ"ל מופיע ציטוט מפחיד מפסק הדין של בית המשפט העליון מ- 1993: "אין ההורים כשירים להחליט ואינם צריכים להחליט, החלטה פרטנית על קבלת החיסון ע"י ילדם. הסיכון של החיסון הוא נדיר, בעוד תועלתו של החיסון אינה מוטלת בספק. חיוב המדינה להתריע על הסיכון של החיסון היה מאלץ את המשפחה לקבל החלטה פרטנית, כשאין לה כלים לקבל החלטה כזו".

לכן גם מבתי המשפט לא נוכל לקבל סעד בשלב זה, ובעצם נותרנו רק אנחנו...

בריאות!!

‏רני כשר‏ (‏‎Rani Kasher‎‏)

עוד מאמרים בנושא אפשר למצוא באתר שלי "חיסונים - עובדות בלבד!".

64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page