top of page

התקשורת ממשיכה להתלהם ולשקר




מסתבר ש-88% מאוכלוסיית ישראל הם למעשה "מתנגדי חיסונים". כך לפחות ע"פ יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין.

אמנם עדיין לא מאשימים אותם ברצח תינוקות משום שמדובר "רק" במחלת השפעת, שע"פ נתוני משרד הבריאות אחראית לאלפי מקרי מוות בשנה (בעוד מחלת החצבת גבתה עד כה כ-6 קורבנות ב-54 השנים האחרונות), אבל בהחלט משתמשים בכל האמצעים כדי לייצר מצג של "שעת חירום" כדי לשכנעם להתחסן.

והטרמינולוגיה - אסונית.

לוין מזהיר מפני "קטסטרופה"; "שיעור פניות גבוה למוקדי הרפואה השונים עקב תסמיני שפעת"; "השילוב של מזג האוויר המתעתע ולא מספיק התחסנות הוא שילוב שעלול וצפוי להיות קטלני"; "לא לחכות שיהיה אסון"...

כאשר משתמשים במילים כמו קטסטרופה, אסון, קטלני, וכל זאת כדי לשכנע את הא.נשים לרוץ ולהתחסן בחיסון השפעת, משהו כאן כנראה לא עובד. השפעת, שנחשבת למחלה שאדם בריא יכול לעבור אותה בקלות תוך מספר ימים, הפכה מאז שיש עבורה "חיסון" למחלה קטלנית. עדיין לא הגענו למצב כמו בסמואה, שם הטילו עוצר בשל מגיפת חצבת ועוברים בית-בית כדי לחסן, אבל אם הציבור לא יתעורר, זה יקרה גם כאן, אולי אפילו בהקשר של מחלת השפעת.

תכיפות התעמולה הממסדית (בתמיכה גבית של חברות התרופות שמרוויחות סכומים עצומים על חיסוני השפעת), ושיתוף הפעולה של התקשורת, יוצרים מצב בלתי-נסבל בו הציבור לא מקבל אינפורמציה נכונה, ונתון למניפולציות תמידיות של התקשורת ומהממסד הרפואי.

הנה כמה דוגמאות.

בכתבה זו עצמה מביאים הכותבים אלכסנדרה לוקש וניר (שוקו) כהן נתונים שנוגעים לאחוז הדגימות החיוביות לשפעת מסך הדגימות שהתקבלו עד כה ממרפאות. מדוע זה חשוב? משום שהרבה מאד ממחלות ה"שפעת" הן למעשה מחלות "דמויות שפעת", שאינן נגרמות כלל מנגיפי השפעת בכלל, ומנגיפי השפעת להם יצרו את החיסונים השנה בפרט. אז בשנה שעברה רק 13% מהדגימות בתקופה המקבילה אשתקד היו אכן שפעת (והשנה זה עלה ל-22%). אבל בכתבה לא רצו שנדע שאחוז הדגימות החיוביות נמוך כל-כך, ולכן סיפרו לנו רק על העלייה (גבוה ב-9%). כלומר, רצו להדגיש שהעניינים משתפרים, אבל עדיף שלא נדע שהם עדיין בקנטים.

על הסיבות העיקריות מדוע משרד הבריאות חושב שאנחנו במצב חירום נמנעים הכותבים מלשאול – החיסונים שהגיעו מאוחר, עונת השפעת מוקדמת, מצב בתי החולים ורפואת הקהילה שהולך ומחמיר (שלא לדבר על מזג-אוויר מתעתע) – כל אלו פחות חשובים, משום שהמשתנה החשוב ביותר הוא אחוז המתחסנים, ולכן האחריות לכל המצב כרגע הוא על 88% מהתושבים המסרבים משום מה להתחסן.

מישהו שאל מדוע יש ירידה? מישהו מוכן להסביר מדוע הצוותים הרפואיים ממשיכים לסרב להתחסן? מישהו העלה על הדעת שאולי יש בעיה עקרונית עם חיסוני השפעת בפרט (ושאר החיסונים בכלל)? מישהו מוכן לאתגר את המערכת ולבחון את תופעות הלוואי הקשות, את הסיפורים שאפשר לשמוע בכל מקום על א.נשים מבוגרים שהתחסנו ומתו בעקבות החיסון, על המון א.נשים שחטפו מחלה דמויית שפעת קשה הרבה יותר אחרי שקיבלו את החיסון?

לא!! התקשורת שבויה ואיננה מעוניינת לשאול את השאלות המתבקשות.

בכתבה אחרת, של ד"ר איתי גל האחד והיחיד, שהתפרסמה בסוף אוקטובר (https://bit.ly/34saqh0), משתמש איתי גל בטרמינולוגיה כזו שמכינה אותנו למעשה לחובת חיסון (או מנסה לדחוף לנו לראש כאילו יש חובת חיסון כלשהי).

"מי חייב להתחסן? משרד הבריאות ממליץ על חובת החיסון לכל מי שמעל גיל 65, לחולים בכל גיל הסובלים ממחלות כרוניות, לנוטלי סטרואידים באופן קבוע, לחולי ריאות, מדוכאי חיסון, נשים בהריון ולילדים בני 6 חודשים ועד 5 שנים. כל השאר - להחלטתם."

הבנתם? "משרד החיסון ממליץ על חובת חיסון" – משפט תמוה שלא מובן מה כוונתו, אבל רוח הפסקה ברורה – יש כאלו שחובה עליהם להתחסן, וכל השאר יכולים להחליט בעצמם. אגב, משרד הבריאות לא משתמש במילה "חובה" בשום מקום באתר שלו. רק גיל מרשה לעצמו להפוך את ה"המלצה" ל"חובה". באותו משפט בדיוק משתמש גל גם בכתבתו מחודש דצמבר לפני שבוע (https://bit.ly/2EjJXYj), שם הוא מגדיל לעשות וגם מספר לנו שקרים בוטים: "יעילות חיסוני השפעת מגיעה ל-70% עד 100% הגנה". האם שמעתם מישהו מהממסד הרפואי שמפיץ נתונים כאלו? אם תלכו לאתר של ה-CDC, תראו בסקירה על יעילות חיסוני השפעת בעשר השנים האחרונות (https://bit.ly/2EjL2iP), שהשנה בה החיסון היה היעיל ביותר (2010-2011) נקבעה יעילותו ל-60%, ואילו בעונת 2014/2015 יעילותו היתה 19% בלבד. הממוצע בשנים אלו הוא 44% בלבד. ואלו נתונים של הגוף שדוחף את החיסונים הכי חזק, ולכן אמינותו מוגבלת. מאין המציא גל את הנתון שהביא לקוראיו המסורים??

אגב, ההתחסנות הנמוכה בחיסון השפעת היא תופעה קבועה של השנים האחרונות, וגם הקישור בין העלייה במקרי דלקת ריאות וחיסון השפעת. בכתבה של איתי גל מחודש פברואר השנה (כלומר מעונת השפעת הקודמת) אומרת כותרת המשנה: "נתוני משרד הבריאות מצביעים על עלייה משמעותית בשיעור מקרי דלקת הריאות בחורף הנוכחי. הסיבה לדברי מומחה: היענות נמוכה השנה לחיסון נגד שפעת ומתן שגוי של אנטיביוטיקה על-ידי הרופאים" (https://bit.ly/35wp1tq).

באותה הזדמנות כדאי לקרוא באתר של עמותת "חסון" (https://bit.ly/2YTOBWp) איך איתי גל מסלף את דברי נציג העמותה, כדי להמשיך לשרת את נושא החיסונים ולהמשיך להיות עיתונאי שבוי שאיננו עושה עבודתו נאמנה.



ובשולי הדברים, ראו במה מתעסק דובר משרד הבריאות בשעה שמערכת הבריאות קורסת, ומוציא אתמול הודעה לתקשורת שמופיעה גם באתר שלו כידיעה חדשותית חשובה: "נציב שירות המדינה הפרופ' דניאל הרשקוביץ התחסן היום נגד מחלת השפעת". כל-כך הזוי שפשוט אניח זאת כאן ללא פרשנות.

חשוב מאד בשעה קשה זו, כאשר התקשורת והממסד מוחזקים כשבויים בידי חברות התרופות, שאנחנו, האזרחים, נדע לקרוא את התעמולה השקרית בצורה זהירה, ונפיץ את העובדות הללו גם לאלו שעדיין מאמינים בעיניים עצומות ל"סיינטיפיק ליינט" או ל"משרד החולי והשחיתות".

בריאות!!

@רני כשר

78 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page