top of page

עצרו הכל!!

עצרו הכל!!

מי אישר להתחיל במבצע החיסון?? מי המומחים שבדקו ודנו והתווכחו והצביעו בסופו של דבר על מתן חיסון ניסיוני (ללא אישור!) שהמחקרים הקליניים שלו עדיין לא הסתיימו?? (אישור חירום זה לא "אישור". זה רק "בינתיים...").

.

הוועדה המייעצת למחלות מידבקות וחיסונים של משרד הבריאות עדיין לא התכנסה מאז ישיבתה האחרונה בינואר השנה, אז אישרה חברים חדשים ולא דנה כלל בנושאים עבורה היא קיימת.

הישיבה הקודמת שלה היתה לפני שנה וחצי.

.

"תפקיד הוועדה: תפקיד הועדה המייעצת למחלות זיהומיות ולחיסונים הוא לספק יעוץ והנחיה לראש שירותי בריאות הציבור ולהנהלת משרד הבריאות על בקרת מחלות מדבקות תוך שימת דגש על בקרת מחלות מדבקות הניתנות למניעה על ידי חיסון. חברי הועדה יתנו משקל מרבי לסוגית בריאות הציבור משקל זה יגרום לפעמים שהמלצות הועדה לא יהיו זהות לאלו של יצרני החיסון. יעד ההמלצות של הועדה הוא להביא להפחתה בשיעור ההיארעות של מחלות מדבקות במיוחד אלו הניתנות למניעה על ידי חיסון בישראל וכן להגביר את השימוש הבטוח בחיסונים המלצות הועדה יכללו את התחומים הבאים:

1 .אבחון מחלות זיהומיות וניטורן.

2 .בדיקות סינון למחלות זיהומיות.

3 .בקרת תחלואה ספורדית, אנדמית והתפרצויות של מחלות זיהומיות.

4 .המלצות על חיסונים שגרתיים וחיסונים מיוחדים של ילדים ומבוגרים הכוללות הגדרת האוכלוסיות להן מומלץ החיסון, גיל מתן החיסון, מספר מנות החיסון והרווחים ביניהן אמצעי זהירות והוריות נגד הועדה רשאית להוציא המלצות בהקשר לשימוש בחיסונים לא רשומים או שימוש בחיסונים באופן שאינו רשום אם ימצא צורך בכך. הועדה תשקול גם שיקולי עלות/מועילות".

.

מי אם-כך אישר את תחילת פרויקט החיסונים? איך ידעו במשרד הבריאות שיש הצדקה מדעית למתן החיסון, שעדיין לא קיבל אישור מסודר אלא אישור חירום בלבד? מי אחראי על תופעות הלוואי? מי יפצה את הנפגעים? האם חברי הוועדה הם חותמת גומי של ה-FDA או שיש להם עמדה מקצועית משלהם? יכול להיות שהוועדה הזו מיותרת ואפשר מעתה לאשר חיסונים רק בהמלצותיהם של רן רזניק, אדיר ינקו ואיתי גל (ובתמיכתם הבלתי מתפשרת של כתבנים וכתבניות נוספים בתקשורת המשמשת תעמולה שקרית לממשל).

.

אגב, אחד מחברי הוועדה הוא פרופ' רון דגן, שאף פעם לא מיותר להזכיר את התבטאותו המעניינת בישיבה של הוועדה שהתקיימה ב-30.1.2013, בה הביע פרופ' דגן חשש לפגיעה במעמד החיסונים כתוצאה מתופעות הלוואי הצפויות עם הכנסת החיסון נגד וירוס הפפילומה לתכנית המומלצת לנערות בבית הספר:

"יש כאן מתן זריקות לבנות בגיל העשרה שחלק נותנים ב-3 מנות. צפויות תופעות לוואי רבות. בשבוע אחרי קבלת החיסונים צפוי שיקרו בלי קשר לחיסון הרבה אירועים רציניים: התעלפויות, פטירות ופרכוסים. צריך להביא זאת בחשבון. גם אם זה לא רציונלי, הרי אם הדבר יקרה בכיתה זה עלול לפגוע במעמד החיסונים. הדבר קורה בכל העולם כל הזמן… לגבי תופעות הלוואי, אנו צריכים להיות מוכנים מראש ולא לפעול אחרי שיקרו. מציע להיוועץ בנציגים מאנגליה איך עשו זאת. יש להיערך למתן החיסון החדש". [אני נשמע קצת כמו קטו הזקן, אבל חשוב מאד לזכור את דבריו של דגן, הדואג מאד למעמד החיסונים אבל לא ממש אכפת לו מנערות שמתעלפות, נפטרות או מפרכסות (מעניין הסדר...), שעלולות לקלקל לו את הסיפור].

.

האם ייעשה "מעשה דגן" גם עם חיסון הקורונה?

.

האם תופעות לוואי קשות (גם אם נדירות) אשר יקרו לאחר החיסון, יוסתרו מיד והממסד יכחיש כל קשר לחיסון, אפילו אם המקרה קרה שעות ספורות או ימים בודדים לאחר החיסון? האם שלושת החודשים שארך הניסוי הקליני (לא יותר מחודשיים לאחר המנה השנייה), על 21,999 נבדקים, מספיק כדי לדעת ש"החיסון איננו מסוכן"? והאם נשים הרות באמת הולכות להתחסן?????

.

אני מהמר ש"מעשה דגן" יופעל גם הפעם, משום שאין שום סיבה שהתנהגות הממסד בעשרות השנים האחרונות תשתנה באחת...

.

אבל מתי יאשרו גורמי המקצוע את החיסון ואפשר יהיה סוף סוף לקבל אותו??



8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page