top of page

לכל ההורים שילדיהם עדיין הולכים לבית הספר!

עודכן: 28 ביוני 2020


שימו לב לשינויים ההדרגתיים שמתרחשים מאחורי גדרות בית הספר (שאסור לכם לעבור). מעבר לחובת חבישת המסכות, ולהוראות על ריחוק חברתי (איך בדיוק משחקים בהפסקה אם צריך להיות במרחק 2 מ' אלו מאלו?), ולחשש לבידוד ילדיכם (ואולי גם אתם?) אם יימצא ילד אחד חולה בכיתה, יש לא מעט תכנונים נוספים, שאינם מבשרים טובות...


האם אתם מוכנים להיות חלק מ"שגרה" זו? האם אתם בטוחים שזה מה שאתם רוצים שילדיכם יחוו? לא כדאי לחכות רגע (עד סוף השנה שזה ממש מאחורי הפינה) ולשקול את צעדיכם לקראת שנת הלימודים הבאה?


ראו למשל מה מדווחת לנו קטי דור ב"כאן" - "במשרד הבריאות ממליצים להקים מחיצות שקופות בין תלמידים בכיתות החל מהשנה הבאה, ולצמצם את קבוצות הלימוד". פתאום יש תקציב לצמצום קבוצות הלימוד. מעולה! אבל מחיצות שקופות בין התלמידים??? (https://bit.ly/36VBWGO)


ומה דעתכם על הצהרת בריאות שתצטרכו למלא עבור ילדיכם (כרגע תקף לפנימיות וכפרי נוער), שם כתוב: "אין לי התנגדות כי צוות כפר הנוער/ הפנימייה ו/או מי מטעמם יערכו בדיקות חום לבני/בתי, ישאלו את בני/בתי שאלות במטרה להבין מהו מצבם הרפואי, וכן ייתנו לבני/בתי הנחיות אחרות שמטרתן לוודא שלא נדבקו בנגיף הקורונה ו/או בכלל. במידה ויתברר חלילה כי בני/בתי נדבקו בנגיף הקורונה, ידוע לי כי הם יטופלו בהם בהתאם." (https://bit.ly/3dr2fH4, עמ' 15).


שימור לב! "יטופלו בהתאם".

בהתאם למה? אתם מוכנים לתת לצוות החינוכי (או מישהו מקצועי מטעמם) לטפל בילדים שלכם בלי שאתם תהיו מעורבים???


שימו לב שהעניינים כל הזמן זזים ולא עוצרים. כרגע מי שתחת התקפה אלו בתי הספר התיכוניים, משום שקל מאד לסגור אותם בלי להפריע למשק להמשיך לעבוד. מעניין שההתפרצויות בבתי ספר הממלכתיים ובגנים גוררים בידוד חלקי בלבד (של כיתות או גנים) ולא של בית הספר כולו, בעוד בבתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים כל בית הספר נכנס לבידוד.

לדוגמא, "בבית הספר הרב תחומי בחדרה 2,180 תלמידים ואנשי צוות נשלחו לבידוד, לאחר שתלמידה בכיתה ז' נמצאה מאומתת לנגיף הקורונה". כך גם בתיכון מקיף בבאר שבע כל שכבה ז', המונה 175 תלמידים + 13 עובדי הוראה נכנסים לבידוד מניעתי עד 9 ביוני", וזאת בנוסף ל"1,400 תלמידי ומורי תיכון "הגימנסיה העברית" בירושלים עדיין נמצאים בבידוד בעקבות הידבקות של מעל 130 תלמידים ואנשי צוות בנגיך הקורונה. בנוסף, 180 תלמידים ו-15 אנשי צוות מתיכון הרטמן שבבירה נשלחו גם הם לבידוד לאחר שהתגלה כי אחד המורים שנדבקו בגימנסיה העברית מלמד גם שם." [הכל מכתבה ב"ישראל היום" כאן: https://bit.ly/2XSdoKv]. ובאותה כתבה "בבי"ס יסודי בעיר נשלחו גם כן 32 תלמידי כיתה ב' ושלושה אנשי צוות וכן 30 ילדי גן באותו מוסד לבידוד מניעתי עד 9 ביוני", וכן "ילדה הלומדת בכיתה א' בבית הספר נמצאה חיובית בבדיקת קורונה, ואי לכך הוחלט שכיתה א'-3 בבית הספר הר-טוב, מספר מורות וסייעות ייכנסו לבידוד לאלתר. שאר הכיתות בבית הספר היסודי והתיכון הר-טוב ימשיכו להתקיים כסדרם."

האם יש כאן תבנית מסודרת - בבתי הספר בהם לומדים ילדים קטנים הדורשים שמירה של הוריהם למקרה ויישלחו הביתה לבידוד, נזהרים מלסגור את בית הספר ומבודדים את הכיתה וצוות המורים הקרוב בלבד. לעומת זאת, בבתי הספר התיכוניים ממהרים וסוגרים את כולו. מעניין...


זה אגב מצטרף לכוונות לעשות בדיקות מדגמיות בבתי הספר בהם יש התפרצות. שימו לב אבל שערכות הבדיקה של משרד הבריאות טועות טעות חיובית בכ-95% מהמקרים (כלומר, אמינות הבדיקה היא כ-5% בלבד). איך אני יודע? פרופ' איתמר גרוטו, סמנכ"ל משרד הבריאות, אמר בפירוש: "אם נעשה בדיקות, לפי רמת האמינות של הבדיקה, על כל אחד שיצא חולה יהיו 20 או או 22 שאינם חולים שיצאו עם תשובה חיובית למרות שאינם חולים" (https://bit.ly/2Bp3ad6, דקה 4:50) גרוטו אמנם אמר זאת לגבי בדיקות של שחקנים בקבוצות הספורט, אבל אני מניח שמדובר על אותן ערכות בדיקה.

אתם הבנתם את זה? 4.5% אמינות בלבד לבדיקה (1 נכון לכל 22 שגויים)!!! המשמעות היא שבמקרים רבים הבידוד בכפייה בעקבות גילוי חולים "מאומתים" מתבסס על בדיקות שברוב המקרים נותנות תוצאות חיוביות שגויות, ולכן גם הבידוד מיותר וסתם גורם טרדה לאלפי אנשים למשך שבועיים ימים (נכון לאתמול בערב 6,216 הוכנסו לבידוד בעקבות ההתפרצויות בבתי הספר, מתוכם אומתו 206 תלמידים ועובדי הוראה).


5% אמינות?!

אפילו חיסוני השפעת מגיעים ליעילות גבוהה יותר (אם-כי, לא הרבה יותר, לעתים רק ל-20% או 30% יעילות בלבד, ולעתים אפילו פחות...)


ואגב כך, אם אתם רוצים לקבל עדכונים ממשרד הבריאות, לא תוכלו לראות בכירים מהמשרד מתראיינים באולפן בתקופה הקרובה, משום ששר הבריאות הורה לבכירי המשרד לא להתראיין. כל זאת על-רקע חילוקי דעות במשרד לגבי הטיפול במשבר הקורונה. מעניין. (https://bit.ly/2Xq4LaU).


לסיכום,

התקופה הקרובה היא תקופה קשה לכולנו. בכל יום מנחיתים עלינו גזרות חדשות, ההיגיון התאדה מזמן מהחלטות השלטון ואלו משנים את המדיניות ללא שום הסברים. אנחנו עוד יכולים להכיל את זה, אבל אתם בטוחים שאתם רוצים שגם הילדים שלכם יבוססו בבוץ המזוהם הזה??

אני מציע לכל מי שיכול, לפחות בזמן הקרוב עד סוף השנה, לשקול היטב אם לשלוח את ילדיו לבית הספר. ביחד עם המגמה בה אנחנו האזרחים הופכים לאט לאט לאסירים ולחסרי זכויות-אדם בסיסיות, ילדינו נשלחים לבתי הספר שנראים יותר ויותר כמו בתי כלא.


לא חבל?


‏רני כשר‏ (‏‎Rani Kasher‎‏)

-------------


חינוך ביתי Homeschool / Homeschooling ישראל

חינוך ביתי בגילאי בית-ספר

חינוך ביתי בלי אג'נדות - הבית להתלבט ביחד

דיונים בנושא חינוך ביתי

43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page