top of page

הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל טוען שמעולם לא התחסן

הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל מת מאירוע מוחי בספטמבר 2016, בן 93 במותו. עד אז תפקד בצורה מלאה ומעוררת השראה, לאחר ששימש בתפקידים רבים ומגוונים בשירות הציבורי. כנראה שאלצהיימר לא היה לו, אולי בשל העובדה שמפאת גילו הוא לא הספיק לצבור רעלים במוחו, רעלים (כמו אלומיניום למשל) שנמצאים בין היתר גם בחיסונים.

[מקווה שתוכלו להתגבר על יחסכם האוהד/לא אוהד לדמותו ופעילותו של פרס, ולהתייחס אך ורק לעניין הבריאותי והחיסוני...]

אמנם כדמות ציבורית שימש פרס גם בשירות התעמולה החיסונית, ואי אפשר כמובן לייחס את מותו בשיבה טובה אך ורק לכך שלא חוסן מימיו (כך לדבריו), אבל אפשר בהחלט לקחת את ההצהרה הזו כנקודה למחשבה. בדור שלו כמות החיסונים היתה אפסית יחסית לדור שלנו, אבל גם שאר המרעין-בישין שגורמים למחלות כרוניות.

כדאי לכל אחד מאיתנו להתאמץ ללמוד ולחקור היטב איך מגיעים לבריאות טובה ולשיבה טובה. יש כמובן לגנטיקה מקום נכבד בסוגייה זו, וגם אולי לאפיגנטיקה (כלומר לאורח חייהם של הדורות הקודמים שלנו), אבל הבחירות האישיות הם אלו שיקבעו ברוב המקרים מה תהיה בריאותנו במהלך חיינו. בחירה בתזונה בריאה, ניהול מתחים, פעילות גופנית, מעורבות משפחתית וקהילתית והימנעות מגורמים סביבתיים מזהמים (אוויר, מים, קוסמטיקה, תרופות, חיסונים) ללא ספק עשויים לשפר את בריאותו של כל אחד. וחשוב לזכור שבתחילת החיים תלוי התינוק והילד בבחירותיהם של הוריו, כך שכהורים יש לנו אחריות עצומה על בריאותם של ילדינו.

לצערנו לא נעשה עד כה אף מחקר רטרוספקטיבי על השאלה המהותית: "האם מחוסנים בריאים יותר מלא-מחוסנים", ואף מדען מהממסד לא ערך מחקר ששאל "האם מדיניות החיסונים מביאה את הציבור לבריאות טובה יותר". הנתונים למחקר כזה נמצאים כבר שנים רבות במגירות הממסד, והשיטות המדעיות, כולל אמצעי חישוב חזקים, קיימים כבר זמן רב. פה ושם מופיעים מחקרים כאלו על מספר קטן של א.נשים, וכולם מצביעים על כיוון אחד ברור – ככל שאדם מקבל פחות חיסונים הוא בריא יותר. אני מכיר את זה באופן אישי ממשפחתי ומקהילת "באופן טבעי" כבר 25 שנה, אבל מחקר מדעי שמופיע ב-PubMed עדיין לא נעשה, וכנראה לא במקרה.

עם זאת, קיימים נתונים לפיהם שיעורי האלרגיות בקרב קהילות לא מחוסנות (למשל אצל האיימיש באינדיאנה שבארה"ב) נמוכים מאד, וכך גם התגלה במחקר ראשוני שנערך בקרב משפחות של חינוך ביתי בארה"ב, שם נמצא מתאם גבוה בין לא-מחוסנים לבין מיעוט הפרעות נוירולוגיות התפתחותיות (neurodevelopmental disorders) לעומת מחוסנים. כך גם לגבי דלקת-ריאות, דלקות אוזניים ואלרגיות שונות. רופאים פרטיים מדווחים על תופעות דומות – שילדים שאינם מחוסנים בריאים יותר באופן כללי מאלו שמחוסנים ע"פ המלצת הרשויות, לדוגמה במרפאתו של ד"ר מאייר אייזנשטיין בשיקגו או במרפאתו של ד"ר פול תומס באורגון.

הציבור חייב לדרוש ממוסדות הבריאות לערוך מחקרים נאותים (שלא ממומנים ע"י בעלי אינטרסים) כדי שנדע בוודאות עד כמה מדיניות הבריאות הנוכחית, ובעיקר מדיניות החיסונים משפרת את בריאות הציבור, הן ברמה האישית והן ברמה הציבורית. התעמולה השקרית שמשתקפת דרך התקשורת ודרך ההודעות לציבור של משרד הבריאות לא מגבירה את אמון הציבור בממסד, ובוודאי לא תורמת לבריאותו.

ועד שזה יקרה, אם בכלל, עלינו, הציבור, לקחת אחריות על מעשינו, ולא לתת לתעמולה זו להשפיע על בריאותנו. כלומר, עלינו ללמוד עוד ועוד ועוד, ולהחליט רק אחרי בחינה מעמיקה של העובדות.

אני מנסה מזה זמן לאסוף ולפרסם את העובדות (ולא את התעמולה) בנושא זה, ולסדר אותם בצורה נוחה לקריאה ולהבנה. מוזמנים לקרוא את דבריי הן כאן בדף האישי שלי, והן באתר "חיסונים - עובדות בלבד!".

ואם תרצו לתמוך בפעילותי זו (הדורשת השקעה עצומה של זמן ואנרגיה) בצורה חד-פעמית או קבועה (פעם בחודש), או לקנות במכירה מוקדמת את הספר (בגרסתו המודפסת) "חיסונים - עובדות בלבד!", תוכלו לעשות זאת כאן. [כדי לרכוש את הספר במכירה מוקדמת אתם יכולים לבחור ב"תרמו כל סכום" ולבחור בסכום של 122 ש"ח, או לבחור סכום זה מבין הסכומים המוצעים. שימו לב! הספר יהיה זמין לכל דורש ללא תשלום בצורה דיגיטלית. המכירה המוקדמת היא לספר המודפס בלבד!]

תודה, ובריאות לכל!

@רני כשר

391 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page