top of page

האם חיסון הקורונה יהיה כמו שאר החיסונים - מסוכן ולא יעיל?

עודכן: 28 ביוני 2020

המירוץ לחיסון נגד קוביד-19 מפחיד אותי מאד, בעיקר לאור מדיניות ההפחדה המייחסת מסוכנות יתר לנגיף, וזאת כאשר התחזיות המוקדמות המפחידות התבררו כמוגזמות מאד, והחזרה לשגרה מתקדמת בכל-זאת ללא סיבוכים.


אמנם התקשורת וה"מומחים" (שעד-כה תחזיותיהן הופרכו כמעט תמיד) ממשיכים להפחיד אותנו ב"גל שני", למרות שאין שום ראייה לכך, אני לא מאמין שעם-ישראל יקנה שוב את ההפחדות וההיסטריה של ליצמן-סדצקי-גרוטו-ברסי ויסכים להכניס את עצמו שוב לפארסת הסגר שהיתה עד-כה. מצד שני – אמצעי כפייה והפחדה פועלים היטב על רוב העם, בעיקר זה שלא מוכן לשמוע מעבר לתעמולה הקבועה של הממסד ואמצעי התקשורת הנשלטים מכספי תאגידים אינטרסנטים.


ומדוע החיסון העתידי מפחיד אותי כל-כך? משום שתולים תקוות-שווא במשהו שעד כה לא התממש, וכנראה לא יכול להתממש (כלומר, להיות יעיל ובטוח וזמין לכולם).

עד היום, למרות מחקר של עשרות שנים, לא הצליחו למצוא חיסון לאיידס (HIV), החיסונים נגד האבולה, נגד קדחת דנגי ונגד הזיקה התבררו כמסוכנים (אבל מאושרים לשימוש בעולם השלישי), לא נמצאו חיסונים לנגיפי מגיפות הקורונה הקודמים סארס (2003-2002) או מרס (2012), אין חיסונים לנגיפי המחלות דמויות השפעת הרבות ממשפחות אחרות כמו אדנו-וירוס ורינו-וירוס, וגם חיסון השפעת הנוכחי (Influenza), שמתחדש בכל שנה ומתאים לשלושה או ארבעה זנים בלבד (בעוד עשויים להיות 198 זנים, ש-131 ומהם התגלו בטבע (https://bit.ly/2TfEgm6), מראה על יעילות נמוכה מאד ותופעות לוואי לא מעטות (http://fliphtml5.com/echd/tlgu), וזאת מעבר לכך שמעטים מאד מוכנים לקבל אותו (בישראל כ-20% בלבד).


אבל, ההשקעות הכספיות האדירות שהוטלו לתוך התעשייה במירוץ לחיסון נגד הקוביד-19, מרמזות על-כך שאולי הפעם זה יגיע. ההיסטריה של השלטונות והתקשורת, והלחץ להפחית את הגבלות התנועה וסגירת העסקים והתחבורה הציבורית, דוחפות את הממשלות להקל בדרישות המקדימות של יעילות ובטיחות של החיסון, ומרמזות על כפיית החיסון על כל מי שירצה להלך חופשי במרחב הציבורי – תחבורה ציבורית (מאוטובוס ועד מטוסי נוסעים), מערכת החינוך, מרכזי קניות ועוד. תקנות אלו הן המשך למגמה של כפיית חיסונים במוסדות חינוך (כרגע רק במוסדות פרטיים כפי שפועלת יוזמת ה"מחוסגן"), אשר נתלים על "חסינות העדר" שאיננה רלבנטית לפחות למחצית מחיסוני השגרה (להרחבה אפשר לקרוא כאן: http://fliphtml5.com/echd/swbs).


מהניסיון שיש עד כה בחיסוני הילדות, גם אם חיסוני הקורונה יעברו מחקרי בטיחות ויעילות בדיוק כמו חיסוני הילדות (והם לא, אלא-אם-כן יסכימו לחכות שנים רבות עד הכנסת החיסון), הרי שאנחנו בצרה גדולה מאד.

חיסוני הילדות הקיימים היום סובלים מכמה כשלים מובנים, אשר גורמים להם להיות סכנה בריאותית חמורה, הן לציבור והן לאנשים המרכיבים אותו. החיסונים אינם נבדקים לפני הפצתם בנוגע לפרופיל הבטיחותי שלהם – אין מחקרי RCT (מחקרים אקראיים) בהם משווים את החיסון לתמיסה אינרטית, ולכן אין שום אפשרות לדעת כמה ילדים נפגעים מהחיסונים. אחרי הפצתם אין איסוף מידע מסודר, הרופאים אינם יודעים אילו תופעות לוואי לחפש (משום שאין מידע מהניסויים הקליניים טרום הפצה) ולומדים (מחברות החיסונים) שתופעות הלוואי נדירות מאד, והמערכת דואגת מאד לכיסוי חיסוני גבוה ולמעמד מוצק של מדיניות החיסונים שלה, ומתעלמת במכוון מסמנים ברורים של ליקויים בטיחותיים חמורים. חברות התרופות אינן אחראיות משפטית לחיסונים (מצב יוצא-דופן בעולם העסקי), אינן משקיעות כלל בפרסום ושיווק משום שהמדינות עושות זאת עבורם (מצב יוצא דופן כנ"ל), וכמוצר הניתן רק לאנשים בריאים הן מרוויחות המון מהחיסונים, וחלק מהרווחים מוחזרים למערכת הרפואית, הן לגופים הרגולטורים והן לעובדי השטח – רופאים ואחיות ומוסדות מחקר. זו הסיבה שהחיסונים הם מנועי הצמיחה העיקריים של חברות התרופות הגדולות בשנים האחרונות, אשר נאלצות לשלם עשרות מיליארדי דולר פיצויים לנפגעי תרופות, שם הן כן אחראיות משפטית. ניגודי העניינים בין הרגולטורים והחברות המסחריות גדולים מאד, יש לא מעט תרמיות שנחשפו עד-כה (וכנראה עוד הרבה שעדיין מחכות לחושפי השחיתויות מתוך המערכת שיעזו לצאת ולספר לציבור), והאמון במערכת יורד בהדרגה. זו הסיבה שארגון הבריאות העולמי, אחד הארגונים העולמיים המושחתים ביותר כיום, הציב את "הססני החיסונים" כאחד מעשרת האיומים על בריאות העולם בשנת 2019.


במצב כזה, בו חיסוני הילדות גורמים נזקים בריאותיים קשים לילדינו, העלייה החדה בכמות החולים במחלות כרוניות כמו סרטן וסכרת ואלרגיות למיניהן, וכן בכמות הילדים האוטיסטים, ואשר ידועים כבר המנגנונים שמאפשרים לחיסונים לגרום למחלות אלו – כל אלו מראים שאנו נמצאים כרגע במצב קשה מאד בנושא החיסונים. להוסיף על כל זה גם את חיסון הקורונה, שיצא לאחר הפחתה בדרישות היעילות והבטיחות שהן נמוכות וחסרות מלכתחילה, עלול לשבור לחלוטין את בריאות הציבור, ולגרום לאסון בריאותי אדיר. למעשה' "הססני החיסונים" הם האיום הגדול ביותר על חברות התרופות, משום שהם לא רק מסרבים להיות קליינטים של החיסונים, אלא גם לא יהיו קליינטים של התרופות שלהם...


לכן, זה הזמן של כולנו להתעורר ולצאת בפומבי נגד מדיניות החיסונים. אין למדע אפשרות כיום להוכיח שחיסונים הפחיתו את התמותה ממחלות (התמותה ירדה ב-90 עד 99% לפני הכנסת החיסונים, הן למחלות שפותחו עבורן חיסונים והן לאלו שלא נמצא חיסון). אין למדע אפשרות (מראש) להראות שחיסונים הם יעילים, משום שבשל שיקולים מוסריים אי אפשר לחשוף נסיינים למחלה כדי לבדוק אם החיסון יעיל, ולכן מסתפקים במדידת נוגדנים אשר ידוע לכל שהם רק חלק ממערכת החיסון האנושית, ובמקרים רבים החסינות יורדת עם השנים, מעבר לכך שיש אנשים שמראש אינם מסוגלים לפתח נוגדנים בתגובה לחיסון.


בנוסף, אין למדע אפשרות להוכיח שחיסונים אינם גורמים למחלות אוטואימוניות. למשל, ההצהרה ש"חיסונים אינם גורמים לאוטיזם" איננה מבוססת על מחקרים מדעיים. בחודש מרץ השנה הודה ה-CDC (בעקבות תביעה לחופש המידע) שהצהרתו זו מבוססת על 20 מחקרים בלבד (אותם הוא פירט, כמובן), אבל מעיון בהם הסתבר שאחד בלבד מוכיח שחיסון ה-MMR אינו גורם לאוטיזם, 13 מחקרים עוסקים בתימרוסול (כספית) שאיננה נמצאת עוד ברוב החיסונים, חמישה שעוסקים הן בחיסון ה-MMR והן בתימרוסול, ואחד שעוסק בחשיפה לאנטיגן (ולא לחיסון). ה-CDC לא הצליח למצוא כלל מחקרים שמוכיחים שאין קשר בין חיסוני ה-DTaP, הפטיטיס B, HiBB, רוטה-וירוס והחיסון נגד פוליו (IPV). להרחבה אפשר לקרוא כאן: http://fliphtml5.com/echd/mpyy.


לכן מסתבר, שהצהרת משרד הבריאות ש"אין קשר בין חיסונים לאוטיזם!" (https://bit.ly/3dRXp5x) הינה הצהרה ריקה מתוכן ושקרית, כמו גם הצהרת ה-CDC ש"Vaccines Do Not Cause Autism" (https://bit.ly/3bLdSqY), וצריך לתבוע אותם על מידע שקרי שהם מפרסמים בגלוי לציבור. כך גם לגבי מחלות רבות אחרות, אשר בהעדר מחקרים קליניים נאותים (אף חיסון לא נבדק מול תמיסה אינרטית כפי שתרופות נבדקות), בשל משך הזמן הקצר של המחקרים (48 שעות בלבד בחיסון הפוליו, 5 ימים בלבד בחיסון הצהבת בי וכד'), בשל אוכלוסיית הנסיינים שאיננה דומה בדרך כלל לקהל היעד של החיסון העתידי (בעיקר הבעייה בתינוקות ובילדים, וכן בנשים בהריון http://fliphtml5.com/echd/pbej), וכן בשל המספר הקטן באופן מפתיע של הנסיינים לעומת מספר החיסונים המיועד (מאות או אלפים בודדים מול מיליונים עד מיליארדים של מחוסנים עתידיים). כל זאת אפשר לקרוא כאן: http://fliphtml5.com/echd/uizm במסמך זמני שעדיין לא הושלם.

אני מזמין שוב את כולכם להשמיע את דעתכם בנדון. לא צריך כבר לפחוד מבריוני "מדעת" שמיד קוראים לכם "רוצחי ילדים". לא צריך להאמין למוסדות מחקר אינטרסנטיים שעובדים במימון תעשיית התרופות. צריך למצוא את הגופים שמביאים לכם את האמת ללא אינטרסים, וגם אותם לבדוק שוב ושוב.


אני מביא לכם עובדות, וקורא לכם להפריך את הטעויות שלי אם אתם מוצאים כאלו. אני מחוייב אך ורק לאמת המדעית, ומוכן להודות בטעויות בכל רגע נתון. לא יעזור לשלוח אותי "לקרוא מאמרים" או "לשמוע למומחים", אבל כן יעזור לשלוח אליי חומר ממוקד שמפריך את טענותיי. אני שמח מאד לחומר כזה, משום שכוונתי להביא אך ורק עובדות מבוססות מדע.

כל טוב ובריאות

@רני כשר

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page