top of page

הגיע הזמן להמשיך הלאה וללקק את פצעי תרמית הקורונה

שר הבריאות לשעבר חשף בתכנית של ניסים משעל וגיא פלג ברדיו FM103, שעל-פי מסמך שהגיע לידיו, אין שום הצדקה לסגור את בתי הספר כאשר הקורונה איננה פוגעת בילדים בכלל. הוא גם אומר "הקורונה היא, במקרה הכי גרוע, כמו שפעת. הילדים שנדבקים בקורונה - לא קורה להם כלום, המחלה מאוד קלה".

ה-CDC הוציא מסמך ובו הוא מעריך את מגיפת הקורונה כרגע. ההערכה נכונה לתאריך 20.5.2020.

על-פי הערכה זו, שיעור התמותה הממוצע בקרב חולים סימפטומטיים הוא 0.004, או 0.4%. בחלוקה לקבוצות גיל, בגילאים בין לידה ל-50, שיעור התמותה הוא 0.0005, או 0.05%, בגילאים 50 עד 64 הוא עולה ל-0.002 או 0.02%, ובקרב בני 65+ הוא מגיע ל-0.013, או 1.3%.

אבל, כל הנתונים הנ"ל הם בקרב חולים סימפטומטיים בלבד. ע"פ הערכת ה-CDC אלו מהווים רק 65% מהמקרים, כלומר 35% מהחולים הם חולים א-סימפטומטיים. בחישוב מהיר מדובר בשיעור תמותה של 0.26%.

כדאי לזכור שהערכות אלו הרבה יותר נמוכות מההערכות שניתנו ע"י אירגון הבריאות העולמי WHO בתחילת מרץ, שהיו 3.4%, או ההערכות של אנטוני פאוצ'י בתחילת מרץ שהיו 2%. דונלד טראמפ העריך שהמספרים הללו מוגזמים מאד, ואמר שהוא חושב שאחוז התמותה הוא "הרבה פחות מאחוז אחד".

אבל כדאי לשים לב שההערכות הללו הן מאד שמרניות, ואחוז התמותה אמור להיות נמוך הרבה יותר.

כך למשל לגבי אחוז האסימפטומטיים, אשר ה-CDC מעריך אותם ביחס של 1 ל-2 מול אלו הסימפטומטיים, המחקרים שונים מראים שהיחס עשוי להיות גדול הרבה יותר, כמו זה שנערך בסנטה-קלרה בקליפורניה והגיע ליחסים של 1 ל-50 או אפילו 1 ל-86, מה שיפחית באופן משמעותי גם את שיעור התמותה. אגב, סמנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו אמר שהבדיקות טועות לכיוון החיוביות פי עשרים מהמקרים החיובים האמיתיים, כך שאם הדבר כך, יש הרבה מאד מקרים מאומתים שאינם חולים למעשה.

מעבר לכך, גם מס' המתים הוא כנראה הערכת יתר, משום שהרבה מאד מקרי מוות הם למעשה "עם קורונה" ולא "בגלל קורונה", משום שכך הורו השלטונות לרופאים להגדיר את סיבת המוות. באיטליה למשל נמצא ש-96% ממקרי המוות היו בקרב אנשים עם גורמי-סיכון אחרים למוות. כך גם בגרמניה ובארה"ב, ובמקומות נוספים בעולם, ואולי אף בישראל.

אז אם כך, מדוע המדינה ממשיכה לטרטר לנו את החיים ולחפש דרכים לפגוע בזכויותינו הבסיסיות??

ההערכות של ה-CDC לגבי שיעור התמותה הממוצע משפעת עונתית עומדות על כ-0.1%, אבל יש שנים בהם התמותה גבוהה ושנים בהם התמותה נמוכה.

157 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page