top of page

אל תערבב!

עודכן: 16 בדצמ׳ 2019

"אל תערבב!

אל תעסוק ביותר מנושא אחד בו-זמנית! חכה כמה שנים. אתה מבלבל את עצמך, את הקוראים והתומכים שלך.

אתה מתפזר!!"

מצד שני, ככל שאני נכנס עמוק יותר אל-תוך נושא החיסונים, שהוא חלק אינטגרלי מנושא התרופות ורפואת-היתר והניתוחים המיותרים והטיפולים ההרסניים ולידות בית החולים המזיקות, והניתוחים הקיסריים המיותרים – אני מבין שלמעשה אני עוסק באותו נושא בדיוק גם כאשר אני צועק על הבורות והבערות בנושא ברית המילה, וגם כאשר אני מצביע על הכשלים המובנים הרבים בנושא החיסונים והאנטיביוטיקה והפלואוריד ו...!

קראתי באחד המקומות שתנועת "מתנגדי החיסונים" היא חלק מתנועה רחבה יותר של א.נשים שמתנגדים לקדמה ולטכנולוגיה, שמוותרים על "מנעמי" החברה המתפתחת, ורוצים להחזיר אותנו, מתוך נוסטלגיה טיפשית ומתוך בורות, אל העבר הרע שהיה לנו כאשר א.נשים מתו כמו זבובים מכל פצע, ותוחלת החיים שלהם היתה 30 שנה. וחייבים להילחם בתנועה הזו שעלולה להרוס לנו את העתיד המזהיר שצופה לנו המחר הטכנולוגי והמתקדם.

מסתבר שאני כבר כמעט 40 שנה חלק מתנועה כזו, ולא ידעתי. כלומר, תמיד ידעתי מי מבין את הראש שלי ומי לא, אבל לא ידעתי שאני מסכן א.נשים אחרים ועלול לגרום לנזקים חמורים לאנושות. כאשר ילדיי לא הלכו לבית הספר לא חשבתי שתנועת החינוך הביתי תגדל כל-כך מהר. גם כאשר הפסקתי למול ולחסן ולתת אנטיביוטיקה לילדיי, בסך הכל המשכתי מגמות שהיו כבר נטועות היטב בארה"ב ובאירופה, והחלו לנבוט כאן בישראל. ועכשיו, כאשר יותר ויותר א.נשים תופסים את הרעיון, וגם מוכנים לצאת מהארון ואפילו לכתוב פוסטים על הדפים האישיים שלהם, הם מתחילים להוות איום. איום על הקדמה והנאורות. איום על העתיד הטוב שלפנינו.

----------

אחת הבעיות היא שבדרך, כדי לעשות את העולם טוב יותר, מוכנים לא מעט א.נשים, בעיקר כאשר הם עומדים בראש גופים מסחריים גדולים, לשכוח את כל העקרונות המוסריים שהם מכירים, ולראות הכל דרך החור של הגרוש.

לפניכם דוגמא נוספת.

במהלך המחקר למציאת תרופות וחיסונים למחלות שהולכות ומתפשטות, משתמשים בטכניקות שונות ומשונות. לא תמיד אפשר לעשות ניסויים בבני אדם, אז משתמשים בבעלי חיים, או בחלקי-בני-אדם, או בבני-אדם wish-to-be, כלומר בעוברים. עליהם למשל מגדלים חיידקים ווירוסים לצרכי מחקר.

הנה, במהלך המחקר על וירוס הפפילומה, זה שגורם לחלק ממקרי סרטן צוואר הרחם אצל נשים, מצאו דרך לגדל אותו על רקמות-אדם אמיתיות – ערלות של ילודים אמריקאים המושתלות על עכברי-מעבדה. נכון, התינוק לא נתן את הסכמתו לכך, ואני מניח שגם ההורים שלו לא יודעים שערלת בנם ה"מיותרת" הלכה למחקר מדעי, וגם העכברים לא חתמו על הסכמה מדעת...

אבל אולי זה מסביר חלק, רק חלק קטן, איך מנהגים שונים, לעתים משונים ולא מובנים, ממשיכים להיות חלק מהתרבות שלנו. משום שאם יש מישהו שמרוויח מהם, כספית או אידיאולוגית, הוא גם ידאג שהם יישארו...

שבוע טוב,

‏רני כשר‏ (‏‎Rani Kasher‎‏)

📷

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page