top of page
תמונת הסופר/תרני כשר

ישראל תרכוש מחברת "מודרנה" חיסון לקורונה, לפני שהוכח שהוא קיים

עודכן: 28 ביוני 2020

כמה זמן ייקח עד שתיחשף הונאת הקורונה? האם נלמד משהו מהונאת "שפעת החזירים" ב-2009, ובעיקר מהאינטרסים המסחריים שהיו מעורבים בבזבוז כספי ציבור עצומים?

הפעם מדובר בסדר גודל אחר לגמרי, ואנחנו עדיין בתוכו, ואם לא נמשיך, כל אחד ואחת מאיתנו, לצעוק מעל כל במה, ניאלץ להמשיך להיות שותפים לתרמית הגדולה הזו.

והפעם, דוגמה פרטית שקשורה לחיסונים העתידיים נגד הקורונה.

חברת "מודרנה" היא חברה אמריקאית, אשר מעולם לא הוציאה מוצר כלשהו לציבור. מעולם לא ייצרה חיסון. המנהל הרפואי שלה אמנם ישראלי (טל זקס), אבל זה מיהר להיפטר מהמניות שלו בחברה ממש לפני ההצהרה ש"פיתוח החיסון מתקדם בכיוונים חיוביים", וכיום יש לו 0 מניות בחברה בה הוא עובד בתפקיד בכיר מאד (https://bit.ly/37AEOZV).

והנה, קיבלה חברת מודרנה חוזה בסך מאות מיליוני ש"ח מישראל, על חיסון שטרם הוכח שבכלל אפשרי לפתח אותו, לא הוכח שאפשר לייצר אותו בכמויות גדולות, בוודאי לא הוכח שהוא בטוח (דבר שאמור לקחת כמה שנים לבחינת תופעות לוואי לא-מיידיות), ולכן גם לא בטוח שמישהו יהיה מוכן לקבל אותו (https://bit.ly/2C6ARQR).

כדאי לשים לב לכמה עובדות שקשורות לחיסון ולחברת מודרנה.

החיסון האמור כולל החדרת חומר גנטי לתוך הגוף (ואשר השפעתו מי ישורנו, אבל אם בא לכם להיכנס לזה מוזמנים לראות את הווידאו המצורף כולל התמליל שלו כאן: https://bit.ly/3fuZGEI); התוצאות הראשוניות של הניסוי מורות ש-20% מאלו שקיבלו כמות גדולה של אנטיגן (3 מתוך 15) פיתחו תופעות לוואי קשות ("שאינן מאפשרות פעילויות יומיומיות, ומחייבות התערבות רפואית" https://bit.ly/3d8yF8p).

היות שבקבוצת הניסוי יש אך ורק צעירים בריאים וחסונים, תופעות הלוואי אינן ידועות עבור אלו מביננו שחולים במחלות כרוניות ולוקחים תרופות באופן קבוע, אבל גם אם שכיחות תופעות לוואי אלו יחזרו באוכלוסייה הכללית, הרי שאם, ע"פ החזון של ביל גייטס, כל העולם יקבל את החיסון, מדובר בכמיליארד וחצי א.נשים שייפגעו באופן קשה מהחיסון (אוכלוסיית העולם מונה כרגע קצת פחות מ-7.8 מיליארד איש.ה).

אבל גם אם הנבדקים בחיסון של מודרנה אכן פיתחו נוגדנים בכמות מספקת, עדיין לא נבדק מה יקרה כאשר ייחשפו לנגיף הטבעי. בניסויים הקליניים של בני האדם לא עושים זאת (מסיבות אתיות), אבל בניסויים על בעלי חיים (שמשום מה דילגו עליהם הפעם בשל לחץ הזמנים וסיבות נוספות בלתי-ידועות), חשיפה כזו גרמה לתוצאות טרגיות, משום שהיתה תגובה חריפה שגרמה למערכת החיסון "להשתגע" ולגרום לנזקים חמורים לעכברים ואפילו למוות (הסבר בקטע הוידאו הזה: https://bit.ly/2AEWebJ), עד כדי כך שהומלץ לא להמשיך בכיווני מחקר אלו.

וכל זה עוד לפני העובדה שמערכת החיסון של האדם הרבה יותר מורכבת מ"נוגדנים" ו"אנטיגנים", ולכן קשה להעריך את יעילות החיסון רק ע"פ כמות הנוגדנים שהוא מייצר, זאת למרות שזו השיטה הנהוגה בהערכת יעילות החיסונים הקיימים עד היום, ולכן הם מתגלים שוב ושוב בחוסר-יעילותם בשל התפוגגות החסינות, יחסי-גומלין עם חיסונים אחרים ועוד. כדאי לראות מה אומר על-כך פול אופיט, אחד מתומכי החיסונים הפעילים (ובעל פטנט על חיסון נגד הרוטה-וירוס בעצמו): https://bit.ly/2N1cSF1.

בעיה נוספת היא השימוש של חברת מודרנה בילדים לצורכי ניסוי, מה שמעורר שאלות אתיות קשות, שהרי הילדים אינם נמצאים כלל בסיכון מנגיף הסארס-קוביד19, ולכן עריכת ניסויים בילדים, והסיכון שחושפים אותם אליו, אינם מוסרים מכל בחינה שהיא.

אבל, כל זה לא מפריע להמשיך בתכנית המקורות – מציאת חיסון לקורונה ויהי מה.

"אנו הולכים להתחיל לייצר את החיסון לפני שנדע אם הוא יעיל. הייצור יחל בזמן שאנחנו עדיין בוחנים אותו", אמר ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות זיהומיות, השייך למכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב (NIH), בריאיון לכתב עת של האיגוד הרפואי האמריקאי (JAMA). "עד נובמבר או דצמבר אנחנו צפויים לדעת אם החיסון יעיל. בזמן הזה יהיו לנו כמאה מיליון חיסונים". להערכתו, בתחילת 2021 יהיו לחברה כמה מאות מיליוני מנות חיסון זמינות לציבור." (מתוך הכתבה ב"הארץ" https://bit.ly/37AEOZV)

אגב, קבוצת "הארץ" מוציאה מידי פעם כתבות יחצניות על החיסון הקרוב של קורונה, למשל ב"דה-מרקר" ב-18.5.20: "תוצאות מעודדות: כל הפרטים על החיסון החדש לקורונה שהקפיץ את הבורסות" (https://bit.ly/30K4phs). מצד שני, העיתונאים שלה, כמו רבים אחרים, נמנעים מלשאול את השאלות החשובות (שחלקן עלו לעיל), ומהווים למעשה זרוע יחצנית של חברות התרופות והממסד הרפואי (הממומן ע"י חברות התרופות).

לכן, כאשר אתם קוראים מאמר ב"הארץ" או ב"דה-מרקר", למרות שאתם בוודאי תחת הרושם של הסלוגן שלהם "הארץ – עיתון לאנשים חושבים", כדאי לכם לפקפק מאד באמינות הכתבות שקשורות לקורונה ולעולם הרפואי, משום שעולם זה הוא הנגוע ביותר באינטרסים מסחריים מכל תחום אחר.

בריאות!

‏רני כשר‏ (‏‎Rani Kasher‎‏)

חיסונים באופן טבעי

חיסונים - בחירה מושכלת

322 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

留言


bottom of page